Halima says;
Big Smile Please

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

Kata-kata seperti ubat. Bermanfaat ketika sedikit dan membunuh jika berlebihan :D


Bigfoots!

sunshine(s)


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


Manisnya Ithar

Hari yang indah
Senyuman pertama
Hulurkan salam ukhwah kita

Berpesan mengingati
Dituntut agama
Kita bagaikan satu keluarga

Silaturrahim ini tak akan terpisah
Kita jalinkan seperti Rasulullah dan Sahabat

Kita laungkan Allahu Akbar Allah Maha Besar
Seiring sehaluan satu cita dan impian
Susah dan senang kita tempuhi bersama
Bertemu berpisah kerana Allah

Demi satu kejayaan
Perlu pengorbanan
Keazaman juga ketabahan

Inilah kehidupan menuntut kesungguhan
Tak semudah indahnya khayalan
Silaturrahim ini tak akan terpisah
Berbahagia untuk selamanya InsyaAllah

UNIC- Seiring sehaluan.

Bila Aten cerita kat aku pasal Ithar, aku rasa best sgt. Mesti bertuah org yg dpt rasa ithar ni.
Apakah itharIthar bermaksud mengutamakan orang lain sewaktu diri sendiri menghajatkan sesuatu keperluan. Ithar adalah suatu sifat yang mulia, juga sifat yang telah disebutkan dalam sebuah hadis sahih, daripada Anas bin Malik radiallahuanhu, yang mana Rasullullah sallallahu alaihi wasallam bersabda (maksudnya):
"Tidak sempurna iman seseorang sehingga dia menyayangi saudaranya seperti mana dia menyayangi dirinya sendiri."
(Riwayat Bukhari)
Sepanjang hidup aku, aku sgt tidak menghargai ketulusan seorang sahabat. Aku buat donno jeh. Karang bila org tu nak pindah or aku yg pergi mesti rasa sesuatu. Kehilangan.

PENGAWAS. 
Disaat suasana sekeliling asyik mempertikaikan aku

 "weyy pahal doe kau jadi pengawas"
" pehh sakit mata aku biru sana sini"
"kelas ni dah tak suci ah"

Muncul seorang insan yg sentiasa bagi aku semangat. Sentiasa sangat. Tak putus, ye dia sgt baik ;) Dan aku bersyukur. 

"Tahniah Halima dpt jd pengawas"
"Kau biro kerohanian kan? Alhamdulillah. Bagusle kau dpt beramal, kemas rumah Allah tu"
"Kau jgn kisah pasal org ckp ape, yg penting kau buat tu betul disisi Allah"

Kak Amirah Akasyah Abdul Halim, syukran :>
Dah bnyk kak cha kasi support kat og dari form 3 sampai harini. Semoga Allah merahmati kehidupanmu InsyaAllah, Amin.


Nanti aku dah kena berhijrah. Sinonim lebih tepat sebenarnya berpindah. Blok J dan form 4 kat situ cuma 7 org. Aku dikelilingi oleh senior dan junior. Sedangkan aku pernah membenci kedua-dua batch tersebut. Tapi tu semua dulu. Aku sedar aku tak lyk untuk membenci org. Layakkah aku utk membenci seseorang sedangkan Allah menyayanginya?

Mentorku, Kak Mirza pesan, kita jgn benci org yg melakukan kesalahan sebaliknya kita kena rapat dgn dia & buat dia mcm kawan and then baru dia akan hormat. 

Dulu aku benci org ni. Org tu. Dengki sana sini. Tak puas hati. Cemburu mengkhizir buta. Mengumpat. Mempertikaikan org sesuka hati.
Dan lama kelamaan aku jadi ALPA dgn perbuatan tu. Dahla tak mendatangkan manfaat, buat tambah dosa lak tu. Ish ish ish


Amanina Anuar,
Walaupun aku tahu yg kau takkan pernah nak terclick link blog aku ni. Aku nak kau tau yg you are the best among the best. 
Ingat tak kata-kata ni?

Kalau Allah izinkan kita kawan lama, kita akan kekal kawan sampai bila bila 
Aku bersyukur bila kot bila dpt tau kau dok sebelah dorm aku. Kau dah bnyk nasihat aku. Ajar aku. Bimbing aku and etc. Aku nak mintak maaf nin, kalau buat kau kecik hati, nangis, marah, menyampah selama ni. Lepas ni dah takde kwn dorm sbelah yg dtg dorm aku, tukang bebel2. Hmmmm jaga diri ye nin ;) Doakan kesejahteraan hidup aku dok kat blok J tuh. Pergh, mesti ishhhhhhhhhhhhh taknak pindahh :( Sedihnyaaaaaaa.

"Demi satu kejayaan
Perlu pengorbanan
Keazaman juga ketabahan"

Dan aku amik balik lirik ni. MEMERLUKAN PENGORBAN. I guess this is my way to get a better life. Mungkin dgn 'berhijrah' ni aku .............. aku blank sebenarnya. Tp aku tau Allah akan bagi yg terbaik utk hamba-hambaNya.


Bye adik dorm, H5. Bye Aida jaga adik dorm baik2 & sudi sudikan diri tido dorm tu. Bye tika, farah. Bye pain, aimi, mus. Dan yg paling sedih bye nina :( Uhukzzzzzzzzzzzzzzzzzz I'll miss you. Kat surau je lahh kita boleh jumpa pasni hemmmm.