Halima says;
Big Smile Please

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

Kata-kata seperti ubat. Bermanfaat ketika sedikit dan membunuh jika berlebihan :D


Bigfoots!

sunshine(s)


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


Tips hilgkn STRESS

Sebagai PRS yang bertanggungjawab *wekk , aku nak share siket neh
aku bosan sebenaunye sebabtu aku letak mendala neh ,
KAU tanak bace takpe sebab aku pon tak bace . hee .


Tentu antara kita semua pernah berasa stress dan tension menyiapkan kerja-kerja yang berlambak. Pada masa sama tentunya bertambah stress buat yang berjauhan dari yang tersayang kerana merantau dan tiada tempat mengadu. Okey-okey, jangan stress-stress dulu.

*Gi amik walkman, gi pasang radio, gi bukak playlist Winamp kat laptop, kalau tak cukup gi pinjam radio antic Atuk yang simpan dalam stor tu. Mendengar lagu yang slow dan relax bukan frenetic akan menyebabkan brain waves to keep time and relax you- research from a music symposium at Stanford University in California reports. Load your iPod with a playlist of the songs that make you happiest.

*Hubungi Kawan-kawancalling

Tak payah simpan masalah sorang-sorang, yang mendengar tu nanti setan je. Pergi topup kredit atau bayar bil dan call kawan-kawan yang rapat atau tidak rapat (nak call ex pun takpe jugak) dan tanyalah khabar mereka. Meluahkan masalah dan mendengar masalah orang lain membuatkan kita berasa diri normal.

*Exercise sikit!exercise


Exercising for 30 minutes makes your body release chemicals that dull the physiological effects of stress response for up to a full day. But the effect only works when the activity is something you really want to do, so make sure you’re psyched about channeling your energy in that cardiovascular direction. Meh menari gelek seperti artikel di atas!!

*Gunakan lampu yang lebih baik


Outfit your office lamp with an incandescent bulb, particularly if your cubicle is brightened by fluorescent lights. Incandescent and fluorescent lights work together to more closely mimic outside light. And it’s sunshine (or the perception of it) that regulates the body’s biorhythms. Kurang cahaya luar rumah akan memberi kesan pada hormon anda, menurunkan system imun badan dan meningkatkan kebarangkalian mood swings, tekanan dan meragam.

*Manjakan Diri Sendiri


Bila lagi nak merasa urutan Jawa, sambil kuku di’pedicure’, pakai masker timun dan air Tropicana ais kat sebelah. Giving yourself special treatment reduces your blood pressure and gets your mind off what’s bothering you. Science supports this coping mechanism as well: A warm bath can activate neurons that increase serotonin, and a study from Bowling Green State University in Ohio found that a 15-minute massage can significantly cut anxiety levels. Not up for a splurge? Get the same effect from an at-home pedicure, manicure or blowout.

*Candlelight Dinner


ape kata ajaklah orang yang tersayang untuk makan spesel di luar pula? Tak apelah kalau tak dapat makan di hotel, asalkan kedai Seafood dengan lilin dalam piring kecik tu pun jadi. Masing-masing pakai lawa-lawa sperti kembali ke zaman berdating balik. The effect won’t just make you look gorgeous. Setting makanan yang romantic dan baru itu memnri signal kepada otak untuk mengeluarkan melatonin yang menggalakkan hormone tidur untuk tidur yang lebih lena. And catching enough zzz’s helps keep your stress levels under control and your immune system humming.


Menulis Jurnal


Tulislah rutin seharian anda untuk mengetahui apa puncanya anda menjadi stress. Bila ada masa lapang kembali menyemak calendar anda yang lepas untuk anda spotcheck tekanan yang menimpa. A study in the Journal of Health Psychology finds that a mere month of expressive writing can help reduce hypertension. Keep a pretty notebook handy at all times.



Tidak mudah stress, rahsia jiwa muda! huhu

p/s : homework aku taksiap lagi neh , nak tolong buatkan takk ?
banyak pahala kau dapat wokk . hee .